Friday, May 18, 2007

پرسشي دارم ز دانشمند مجلس باز پرس

در پست تحت عنوان «آقای خامنه‌ای، آقایان! خانم‌ها! ...» عده‌ای به من خرده گرفتند كه این متن «احساسی» و یا «توهین‌آمیز» است. این بار برای آن كه یك تنه به قاضی نرفته باشم، قسمتی از صحبت‌های آقای خامنه‌ای را كه در سایت رسمی به خود ایشان آمده است، مبنا قرار می‌دهم تا بر اساس آن رویكرد احساسی به آنچه عامل سختی‌های امروز جامعه ایران می‌دانم،‌ نداشته باشم. به نظر من، رفتار و گفتار رهبران جمهوری اسلامی معمولا پر از تناقض بوده است و در «بیاناتشان» نیز علاوه بر تناقضات، فرضیات نادرست نیز به وفور به چشم می‌خورد. همچنین برخی ادعاهای ایشان از نظر من با آنچه در رفتار پیروان وی می‌بینم در تضاد شدید قرار دارد. سه عبارت از سخنرانی آقای خامنه‌ای كه در جمع خانواده شهدا ایراد شده است را در ادامه به بحث می‌گذارم و بر آن اساس چهار پرسش مطرح می‌كنم. امیدوارم خوانندگان – به ویژه طرفداران جمهوری اسلامی و ولایت فقیه – به این پرسش‌ها پاسخ دهند تا امكان بحث‌های بعدی به وجود آید.

عبارت نخست: «دشمنان با تبلیغات عنادآمیز خود سعی كردند كه ارزش‌ها شهید را در جامعه ما كم كنند و آن را به فراموشی بسپارند. این تلاش در برهه‌ای داخل كشور نیز صورت گرفت، اما خنثی گردید و جلویش گرفته شد.»

- پرسش نخست: دشمن كیست؟

- پرسش دوم: چگونه جلوی تلاش‌های دشمن گرفته شد؟

عبارت دوم: داعیه ما آنچنان داعیه ای است که در دنیای اسلام و چه در هر نقطه ای از جهان این داعیه ها و شعارها مطرح شود اکثریت قاطع مردم به آنها اظهار ارادت و همراهی خواهند کرد.

- پرسش سوم: داعیه شما چیست؟

عبارت سوم: ما می‌گوییم با تقسیم دنیا بر سلطه‌گر و سلطه‌پذیر مخالفیم، سلطه‌گران غلط می‌کنند که می‌خواهند بر دنیا سلطه پیدا کنند و دولت‌های سلطه‌پذیر نیز که زورگویی آن‌ها را بر خلاف میل ملت‌هایشان می‌پذیرند بیجا می‌کنند.

- پرسش چهارم: آیا می‌توانید رفتار سلطه‌گر را توصیف كنید؟

2 comments:

sooratgar said...

با اينكه مي دانم اين جماعت منطق و استدلال نمي دانند ولي فكر مي كنم بايد از همين راه پيش رفت. طرح پرسشهاي منطقي و تحليل و قانوني و منطقي عمل كردن حتي در مقابل بي منطقي محض، گرچه در دراز مدت ولي جواب مي دهد..

Anonymous said...

منم با صورتگر موافقم